Omberg

Hallå Igen!!

Igår vart det Omberg i varje fall. Vädret va ju helt ok sen ialla fall. Vi packade in mormor å morfar i bilen och åkte först till hästholmen å tog en fika på hamncafet. Lite blåsigt men väldigt mysigt å fint är det där. Därifrån skymtade vi Ellen Keys´s hus  (Strand) Vid sidan av Omberg. Älskar det huset så otroligt mysigt det ligger. Ni som känner mig vet att jag är galen i slott å gamla hus å herrgårdar. Speciellt när det ligger en historia bakom. Kan tänka framför mig Ellen å henne´s båtsmans hund stå på bryggan å titta ut över vättern.

Jaja sen vart det en åkning över Omberg runt hela å ner till Borghamn där vi stanna vid Vandrarhemmet å besökte Bockakyrkogården.Där ligger det 80 krigsfångar begravda som transporterade över kalksten till Karlsborgs fästning på andra sidan vättern.Historieälskare som jag är.=)




image9
Omberg





Omberg                      Ellen keys hus


När vi kom hem så behövdes det hö till stallet så jag åkte en vända me hö.
Sunny hade välandvänt sin fluggluva som jag köpte i lördas den var jätteskitig. Rullat sig ett antal gånger.
Suck å pust för alla jäkla insekter som har varit i år.

Igår hade Andre å jag varit ihop i 5 år. Helt otroligt vad tiden går fort. Vi firade genom att Andre Jobbade å jag hade köpt hem lite kräftor som jag satt å firade med Å choklad oxå såklart. jag är nämligen chockoholic=)



image13
Andrè å jag

Puss å kram AK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0